Tuesday, June 28, 2011

Rengöring

Igår rengjorde jag en av pumparna (har två atm) och gjorde även ett rejält vattenbyte (iomed omplanteringen). Jag reser bort och har "fiskvakt" men jag tänker inte låta honom göra något mer invecklat än att kolla att fiskarna mår bra, att pumparna fungerar och matning.

Skrapade även insidan på framrutan och idag tänker jag göra ett 10% vattenbyte igen. Nu hoppas jag att fiskarna och snäckorna inte svälter när de plötsligt inte längre har överflöd på broccoli. They have to work for food now. Förväntar mig ett skinande rent, algfritt akvarium när jag kommer tillbaka! ;) Är lite nervöst att lämna ett nyuppstartat akvarium i ett så tidigt skede....

Ska gå till butiken nu och spana runt, se om jag hittar en timer till belysningen.

No comments:

Post a Comment