Tuesday, June 14, 2011

Kolplanta aka...

Kolplanta är tydligen ett annat namn man använder för Javaormbunke, (Microsorium pteropus). Så skoj! Även om de tydligen inte växer så jättefort och skotten jag fick, verkligen är ytte, pyttesmå! Så är det jätteskoj! då har jag både "Vanlig" Javaormbunke och Windelöv! Jag försökte nämligen köpa en vanlig också på tradera men blev hela tiden överbjuden. Javaormbunken är bra som mittenväxt när man inreder akvariet. En akvarieväxt som jag fått upp ögonen för- och som kanske passar i mitt akvarium är Nymphaea Lotus. Ser ut som en rödaktiv näckros. Väldigt vacker.

så de små kolplantorna, aka Java ormbunke, ska jag ta och fiska upp för att binda fast på någon sten- kanske en rot. Men det får bli imorgon. Nu ska snäckorna få lite lugn och ro.


No comments:

Post a Comment