Monday, June 13, 2011

Nya plantor!

Idag kom min finbladiga Javaormbunke (Microsorum pteropus Windelöv) och
Rosanervig Hygrophila polysperma . Jag köpte skott och småplantor från Tradera och kan ju säga att så länge plantorna överlever så kommer jag hädanefter att _aldrig mer_ köpa växter från zoobutiken i min stad.

På tradera får man bra pris, snabb leverans, fräscha plantor- beror ju såklart på om man köper från någon som är seriös- men sånt är ju lätt ordnat, kolla på deras omdömen!


Jag budade på 3 Javaormbunkar, men fick minst 5 rotstockar och de bar även några mindre skott. Jag har bundit fast de fem rotstockarna på vulkansten och en kolsten med fiskelinor. Jag fick även någon extra polysperma. Mitt första försök att handla växter på nätet är än så länge mycket lyckad! Imorgon eller på Onsdag kommer mina första äppelsniglar och Javamossan!







Foto taget från framsidan av min snäcklåda, det är plasten som är grumlig, inte vattnet.Uppifrån är vattnet klar som en fjällbäck.

Sunset Hygro (Hygrophila polysperma rosanervig), precis som namnet antyder; nerver på bladen blir rosa/rödaktiga närmare ytan om den får fint med ljus och näring. Mina småttingar är bara gröna.

No comments:

Post a Comment