Thursday, June 23, 2011

En av de 6 vita sniglar som jag fick till akvariet igår! Jättefina, men om jag sa gå efter vad jag läst på ett ställe kanske alla är honor! Återstår att se!

Red wagtail honan som upptäckt sniglarnas hemliga matförråd. En av de två Panda corydoras var en stund lite förvirrad och hängde med Platy honan en stund medan den andra häckade i tryggheten vid roten.
.
Här kan man ganska tydligt de hur den lila snäckan har vuxit sedan jag fick dem. De var som de vita när de kom till mig.

Här är en helbild på akvariet. Det grumliga beror på att jag just stormöblerat växterna och pysslat med pumparna. Att jag valt att ha pumpen synligt i det yttre hörnet är för att fiskarna ska ha en "lugn hörna". Nu ska jag bara vänta på att växterna (förhoppningsvis) växer till sig och att fullskalig algblomning uteblir! 10 äppelsniglar och 2 Corydoras ska väl vara till någon nytta, även Platy äter tydligen vissa alger, yay!

Återkommer med fler bilder senare ikväll!

No comments:

Post a Comment