Thursday, July 7, 2011

Nykomlingarna

Köpt ett dvärgguramipar och wow! De är så vackra. "Royal blue" sa mannen i butiken och tindrade med ögonen mot mig och jag fattade inte ett skit. De såg ut precis som alla dvärgguramis jag sett bilder på överallt (de är lltid vacra) men tydligen finns det numera även röda dvärgguramisar, men jag har bara sett de rödblå som jag tycker är så fina. Tydligen, enligt mannen i affären så ska dvärgguramin inte vara som de större guramisorterna som bråkar och slåss och hela tiden ska hävda sig mot andra hanar- utan man kan ha flera hanar och därmed alltså ha flera par i samma tank utan problem. Sen vet jag att alla säger att man inte ska lyssna på de i djurbutiken...

Men visste vore det trevligt! Det stämmer säkert. Kanske struntar helt i honungsuramin i denna tank och kör enbart Red wagtail, Dvärggurami och C.pandor. Guramifilm kommer upp senare idag...

Om de börjar nuppa och ha sig har jag funderat på att göra om en av plastkaren till yngelkar. Men nu går jag händelserna i förväg. Vi får se, vi får se!

No comments:

Post a Comment