Tuesday, July 19, 2011

Jämförelser

Den gröna delen där de kan gömma sig men det är mest platyn som är här när de inte är i jakt på mat. Även guamisarna hänger där inne ibland. Bilden till vänster är tagen innan semestern och den till höger är tagen för någon dag sedan. Vattenspik har tillkommit och jag har tagit skott av rosanervig och den gröna polysperman, ansat Cabomban (vars skott jag planterade i guramisarnas kärleksnäste). Ser grönt och fräsht ut. Flyttade även på java-rankan då den skymde ljuset för plantorna under. Den håller även undan flytväxterna så de inte skymmer växterna som lever på botten. Den gröna delen kommer att utökas allt eftersom ja kan ta skott av de existerande växterna. Kanske köper en rot till när jag har ekonomin för det- inte direkt prioritet nr 1 just nu. Ska även köpa mer sand så jag kanske slutar upp med en helt ny inredning innan sommaren är slut. Det är kanske inte den snyggaste inredningen men praktiskt och än så länge trivs samtliga invånare.


Här är det den "öppna" ytan där Corysarna oftast spelar över vidderna som banditer på kameler. Nä, men de verkar trivas där- speciellt runt och mellan de två stora stenarna där jag ofta ser dem ligga och vila tillsammans mellan rundturerna över sandbottnen. Ser fram emot när jag har ett helt stim med Corys. Bilden till vänster är tagen innan jag åkte upp till Norrland och den till höger togs för några dagar sedan. Stjärnväxten klarade sig inte alls. Både fiskar och snäckor åt den som sallad! Jag lyckades rädda en rot som jag planterade i ett bättre läge till ljuskällan och hoppas att den ska bli starkare.

No comments:

Post a Comment