Tuesday, July 19, 2011

Inte mycket nytt...

Varit lugnt på bloggen av två orsaker:

1. Jag har försökt få lite kärlek mellan mr och mrs dvärggurami
men det har hittills bara alstrat bitsår och en dyr bouppdelning.
Men det ska ordna sig för jag har fått en hög med bra tips från en
erfaren person- ska skriva mer om detta sen!

2. Satt mitt stora akvarium (där guramisarna inte bor atm) i mörkläggning
i ett smått desperat försök att bli av med Cyanobakterierna. De försvann
från sandbotten vid mörkläggning i ett dygn- men nu är det massor i
"javamossa-lianen" vid ytan. Ska ha mörklagt i minst 2 dygn. Cyano är inte
alger men jag kategoriserar dem som alger här i bloggen.

Jag ska längre fram slänga upp en film där man kan se hur snäckorna vuxit under den dryga månaden som de har varit hos mig. Men idag lägger jag bara upp en kort snutt där man får se en äppelsnäcka andas luft och mumsa på mina flytväxter som om det vore spaghetti!


No comments:

Post a Comment