Tuesday, July 12, 2011

Lek...

Det gröna i sanden var nog inte Cyano för det försvann, däremot är jag rätt säker på att det gröna "gegget" som lagt sig över halva delen av java-flätningen vid ytan är Cyano. Hört att Malaysisk sandsnäcka äter cyano men de är nog inte så ofta uppe vid ytan och klättrar runt på min lilla "moss-ranka". Vet inte riktigt hur jag ska lösa det ännu.

Platy:
Platyhonan är garanterat gravid och hanen lämnar knappt hennes sida. Hon verkar dock inte lika förtjust i hans eviga friande.

Dvärggurami:
När jag kom hem på eftermiddagen upptäckte jag ett fint, stort skumbo som guramihanen byggt av bubblor och flytväxter. Nu återstår det bara att se om honan "släpper till". De har jaat runt varandra lite under dagen. Det ser lite lustigt ut för först jagar han henne och hon är helt underlägsen och rädd, sen ser man hur hon tar sats och ska "ge igen" och gör utfall mot honom. Han blir dock sällan rädd men han låter henne vara i någon sekund innan han åter igen börjar jaga henne men oftast skiter de helt enkelt i varandra.

No comments:

Post a Comment