Thursday, August 25, 2011

Växter...

1. bild tagen för ca 2 månader sedan. Cabomba, lite Hygrophila polysperma, svärdplanta och javamossa och ormbunkar.
Cabomban och Hyrophilan har mångdubblats och bildat en tät skog värdig en hjältesaga. Javamossan har också fördubblats och jag har köpt till x-mas mossa, vattenpest och mexikanskt eklöv och vattenspikblad + flytväxter sedan bild 1. Jag har dessutom kunnat ta växter från detta kar till mitt andra där platy och guramihonan går.

Ska visa första bilden på mitt akvarium och sedan den senaste bilden och skillnaderna är rätt tydligt. Det roliga med växter (vissa iallafall) är att de är relativt enkla att föröka. Jag har på första bilden planterat ner de växter jag inhandlat och sedan dess bara köpt enstaka växter till- som många dessvärre inte överlevt. Men de som överlevt har frodats!

Jag har uppdaterat min växtlista om någon är nyfiken att veta mer om växterna i mitt akvarium! Imorgon slänger jag upp lite nya och lite gamla bilder på mina yngel och snäck-bäbisar.




No comments:

Post a Comment