Sunday, August 14, 2011

Dödens sändebud...


Inatt besökte fisk-döden mig och plockade upp Colt på vägen. Under dagen verkade han må bättre och jag tyckte tillochmed att svullnaden börjat gå ned runt ögonen. Men inatt när jag kollade till honom så låg han stilla på botten, stendöd.

Ingen bra start detta alltså. Först 3 platys, sedan Colt. Förvisso helt olika symptom men ändå tråkigt när fiskar dör. Colt var dessutom en väldigt trevlig fisk, snäll mot honorna och riktigt matglad. Rex är en mindre tyrann och nästan för bra på att bygga skumbon för det är i princip det enda han gör dagarna i ända- bygger skumbon och en bobyggande gurami är sällan en trevlvig och älskvärd gurami.

Nu hoppas jag bara att några av Colts yngel överlever och för hans vänliga lynne, kärleken till mat (och vackra färg) vidare till framtida generationer av dvärggurami!

Nåväl...ursäkta den dramatiska touchen men jag råkade verkligen tycka om den där fisken.

No comments:

Post a Comment