Sunday, August 14, 2011

Snäcklingar

Just nu när näcklingarna är mini-mini, vi snackar om någon milimeter för hela kroppen, så är det nästintill omöjligt att avgöra vilka färger de får- men jag tycker mig ana både råsa (ev framtida randiga) och vita säckor, jag har även sett mörkare som lär bli med mörka skal, förmodligen lilarandiga. Men när de ännu är så små kan färgerna ändra skepnad och vissa kommer såklart även att ha mer tydlig färg än andra. Jag hoppas på att få helrosa snäckor.

Med så fina föräldrar är det iallafall bortom all tvivel att det blir friska och vackra snäckor. Nu ska jag bara luta mig bakåt och iakta när de långsamt växer upp.

Men så ni som besöker denna sida- Jag kommer att ha leversansklara snäckor längre fram i höst, så om ni är intresserade av att utöka eran redan befintliga snäcksamling med lite nytt blod eller bara skaffa en snygg, fisk snäcka så hör gärna av er och visa intresse.

No comments:

Post a Comment