Wednesday, August 3, 2011

Fulhaxxor

Står aquael bakom den svarta lysrampen på mitt 50liters. Totalt jävla värdelös!
Kåpan vibrerar. Mitt filter ger inte ifrån sig ett ljud- om kåpan inte är på- men är kåpan på så vibrerar hela karet och ger ifrån sig hemska, jobbiga läten som påminner om en dödsstörtande humla, en jävligt FET sådan!

Så nu ligger kåpan snett över karet med en gytlapp inkilad mellan karet och locket ovanför filtret så ljudet dämpas. Fattar inte hur man kan skapa något så värdelöst...Eftersom jag ägt andra Quaels proodukter (tex den ljudlösa pumpen) så börjar jag tvivla på att detta är ett aquael-kar, utan någon ful kopia, kan bara hoppas så jag slipper börja hata Aquael.

Evventuellt får detta bli ett guramikar i framtiden så jag helt enkelt kan köra utan pump. Just nu går ju Red där och hon verkar vara aktiv och pigg. Hon simmar runt och körde precis en runda i gruset efter godsaker. Att hon äter är ett gott tecken- de andra började simma märkligt och magrade av enormt. Fattar inte. Hanen var hur pigg och aktiv som helst tills för någon dag sedan, gick väldigt fort med den snygga honan (hon var iofs lite spe och lite när jag fick henne). Var som om de sympati-insjuknade med den första sjuka honan. Denna Red är dock rund och ordentligt vuxen. Får hoppas att det var simblåsan eller någon märklig, genetisk defekt pga dålig avel som fick de andra att lämna in.

Det stör mig att jag blev tvungen att avliva en så viril, fin och stor hane och den där vackert tecknade honan. Sen var det känslomässigt tråkigt då jag fäst mig vid dem alla fyra. De var som röda rubiner som for omkring bland växterna i mitt akvarium.

No comments:

Post a Comment