Thursday, August 25, 2011

uppdaterad inredning...

Jag tänkte uppdatera hur det vuxit i mitt 150-liters kar under Augusti.

1. Dagen jag kom hem den 12:e juli. Ytan var täckt av flytväxter som jag fick lov att rensa bort (detta är efter rensningen)


2. "moss-lianerna" börjar ta sig! Bild tagen den 12:e

3. Så här såg det ut den 18:e, titta på flytväxterna som blivit så många att de börjat växa under varandra (tillbaka pressade vid filterutblåset).


4. Efter rensningen. Hygrophila polysperman har verkligen tait sig och Cabomban växer som ogräs. Även Javamossan på den stora, svarta stenen till vänster har blivit rätt stor och fluffig.


6. Akvariet den 25 augusti, tillskott av fyra plantor - "mexikanskt eklöv" (Shinnersia Rivularis) och hydrilla Verticillata som kort och gott kallas för vattenpest av vissa.


7. Möblerade om lite den 25:e och ja, det är många växter nu och väldigt grötigt men jag försöker "skärma av" så min dvärgguramihane inte ska se honorna hela tiden och skaffa sig ett revir men jag vevrkar behöva göra reviret tydligare för just nu "äger" han precis hela akvariet och honan får bara existera kring bottnen bland cabomban och javamossan.

No comments:

Post a Comment