Thursday, August 18, 2011

Skolstart

Nu har skolan börjat så nu har jag mer att tänka på än fiskar och akvarieväxter. Ynglen mår bra, en del är mycket större än andra och jag tror att det främst beror på att de tillhör olika kullar men sen är det ju också naturligt att vissa helt enkelt är mer konkurrenskraftiga och växer snabbare. Ser samma fenomen bland mina snäcklingar, där vissa växer mycket snabbare än andra.

Har tagit bilder både på yngel och snäcklingar men kamerans batterier måste bli uppladdade så det får bli senare idag eller imorgon.

Red (platyhonan i 54 karet) mår fint, hon delar karet med några snäcklingar just nu. Hon är väldigt aktiv och matglad skönt att se att hon inte verkar vara sjuk som de övriga som jag fick avliva för två veckor sedan.

I 150 liters ksaret går nu 9 äppelsnäckor och 3 dvärggurami och 2 corydoras panda. Jag funderar på att åka till djurbutiken idag efter skolan, eller möjligen imorgon, och köpa en eller två corydoras till.

Missa inte att jag säljer flytväxter! Främst från yngelkaret där de tagit över hela ytan (bra och dåligt). Överväger faktiskt att göra om 150 liters till ett guramikar där de ska kunna yngla av sig. Byta ut linnefiltret mot två bra "luftfilter" för yngelkar. Både corydoras, gurami och Äppelsnäckorna tål syrefattigare, lugnare vatten och jag har inga planer på att få corydoras att leka, vill bara ha en trevlig, söt fisk som är bottenaktiv.


No comments:

Post a Comment