Sunday, August 28, 2011

guramihonan

Fick ju under början av veckan flytta över en av honorna till "Red" i 54l karet. Rex hade en morgon när jag kollade till dem, spöat skiten ur henne och hon simmade runt med två revor på sin vänstra sida. Såg väldigt otäckt ut och jag har väntat på att få återuppleva Colt-incidenten men hon är aktiv, matglad och nyfiken. Hon terroriserar Red lite när det vankas mat- Damn, den där snubben i djurbutiken som sa att Dvärggurami är så beskedliga så, man kan ha flera, flera stycken- ska få en helig, respektfull pungspark av mig.

Aggressivare fiskar har jag inte stött på, och då tyckte jag att mina blå gurami kunde vara väldigt tuffa mot varandra. Så nu går Rex tillsammans med den andra, lite mer beskedliga tjejens om har vett att hålla sig på "sin sida" av akvariet och "Rexona" får går med platyhonanRed.

Ser inte ut att vara svamp men såret ser faktiskt ganska ottäckt ut. Ska posta lite bilder och höra vad folk tycker att jag ska göra åt det. Fått tips om Esha 2000 men vet inte vad jag anser om medicinering av sjukdomar som hon inte har, men jag vill ju att hon ska läka ihop och gärna utan att hon först drabbas av infektioner och svamp.

Såren ser läskiga ut men ni kan trösta er med att hon mår prima i övrigt.





No comments:

Post a Comment