Thursday, September 1, 2011

Less..

Mitt akvarium är fint nu, men några växter har börjat "förmultna". Bladen löses upp och blir bara ruttnande slem. Fattar inte varför då de växt på fint i över 2 månader och jag hr gett näring + bottengödningen.

Igår fick jag nog av Rex (dvärgguramihanen) tyranneri-fasoner så idag ska jag rycka upp alla växter och göra en makeover. Nu står växterna mer ut mot hörnen- jag ska placera dem mer mot mitten och placera mer öppet i hörnen så han väljer att vara på ena sidan och honan/honorna kan vara ostörda på den andra sidan!

Vet inte hur jag annars ska kunna skpa bra "revir" åt dem, så han just nu äger hela akvariet och förvisat honan till filterhörnan. Vi talar ändå om ett 95 cm långt akvarium med 150 liter!! Åt en liten, pluttfisk som dvärggurami...

En av honorna får bo i 54 litern men jag såg nua tt även den andra honan fått bettskador, om än mycket mindre- men jag tänker inte ha två honor + platyn Red i 54litern, det blir för litet. Guramihonan jagar redan runt Red ibland och get henne några nyp ibland. Red mår bra men jag har märkt att hon inte är lika aktiv som innan guramin flyttade in. Säkert stressigt för henne.

Så. Ska skissa lite på hur slutresultatet ska bli. På återseende!


No comments:

Post a Comment