Thursday, September 8, 2011

Ond, bråd död...

Så inatt dog min rivna guramihona i medicineringskaret..Tråkigt då hon först verkade repa sig. Platyhonan Red mår däremot fint och är alert och det är 2 dagar kvar av behandlingen. Vet inte om medicineringen blev för mycket eller om det var försent för att vara till någon hjälp för min dvärggurami-hona. Sorgligt att jag mist 2 stycken och misstänker en tredje förlust. Det har hänt förut, att hon är helt som bortblåst- men jag kan inte hitta min andra hona som går i 150l tillsammans med REX. Med en massa äppel, sandsnäckor och corydoras så befarar jag att om hon skulle dö, så skulle jag aldrig hinna se kadavret. Nu hoppas jag att hon är där någonstans bland rötter, stenar och växter. Vid liv. Honorna är ju både mindre och inte lika färggranna så hon smälter lätt in bland växter och inredning.

Jag överväger att flytta Rex till 54 litern så får han gå där ensam eller tillsammans med Red. Känns nämligen som ett slöeri att hålla en så aggressiv hane att helt ensam patrullera i 150 liter då jag istället kan överlåta det till ynglen att växa i. Trist nog verkar Rex inte gå ihop med andra hanar, och inte går det mycket bättre tillsammans med honorna, för han är ju i ständigt lekhumör. Fattar inte- har tätt med växter, har 150 liter, nästan en meter långt akvarium. Har verkligen försökt inreda så han ska hålla sig till ett revir. Jäkla puckofisk.

No comments:

Post a Comment