Wednesday, September 14, 2011

Red är mamma

Tnkte gå och hämta kameran för att ladda över bilderna på Ancistrusmalarna när jag hörde ett "plupp" från 52l. Eftersom jag tagit bort täckglaset tänkte jag kolla så ingen av sncäkorna var ute på rymmen.

Uppe vid en av snäckorna vid kanten ser jag ett yngel. Jag försökte fånga in det. Säkert ett övelevande guramiyngel som råkat följa med frå 150l när jag startade upp 52 litern.

Den försvann och jag började kolla runt och se på fasen. I nedre hörnet simmar ett gäng mini-reds omkring!! Red har äntligen fått sina ungar! Efter vadå, sådär 2 månader? Så fann ho tydligen 52 litern som perfekt plats.

snacka om överraskning. Hade nästan börjat misstänka att hon inte blivit befruktad. Hon såg lite "fet" ut men hon har vekrligen "hållit" på dem. Hon har inte fött något i 150l och inte heller i 50 litern, och som tur var- inte i medicintanken där hon just blivit förflyttad från.

Nu ska jag tömma kameran och fixa lite bilder!!

No comments:

Post a Comment